A RESPIRACIÓN BIFÁSICA E OS SEUS VALORES SIMBÓLICOS
- Inspiro e vivo, expiro e morro.
Cando inspiramos nos enchemos de oxíxeno que é unha forma de manter as células con vida. Cando expiramos soltamos o aire residual para deixar espazo a unha nova inhalación. Pero se temos emocións de “carencia”, teremos medo a soltar porque pensamos que quedaremos sen nada, non temos confianza na nova inspiración, na renovación dos ciclos. Temos un medo paralizante ao cambio. Temémoslle á morte.
- Exterior “máscara social” versus interior íntimo e auténtico.
A inspiración tamén representa a nosa proxección cara o “exterior” e o socialmente aceptable (o aire está fora de nós) en contraposición á expiración que provén do noso “interior” ou o noso verdadeiro “eu”. Desta maneira, podemos asociar a expiración con contidos internos “agachados” que poden ser “incómodos”, como son a rabia ou a palabra “non” que reprimimos e tememos deixar saír (demostrar).
- Luz = ben versus escuridade= mal.
En relación ao binomio exterior/interior está a contraposición “luz” e “escuridade”. A escuridade nos da medo porque non nos permite ver os perigos (non nos permite controlar). Ademais en occidente asociamos a negrura coa maldade e a fealdade ou coa morte/destrución: a maxia negra e as bruxas vestidas de negro, a fame negra, a peste negra, a noite escura da alma, o loito, o carbón dos reis, o escuro inferno, as baixas vibracións escuras, a alma sucia e pecadora, a sombra platónica...
Polo contrario a luz e a claridade se asocian coa alegría, a vitalidade, o ceo, o paraíso dos xustos, a bondade, a santidade, a intelixencia (brillante), o poder (o Rei Sol), o triunfo do ben sobre o mal, os seres “superiores” da luz, case sempre representados con roupas brancas, a ciencia e a razón (século das luces) etc. Mesmo unha parte do pensamento new age, que supostamente pretende superar a dualidade e a separación, continúa a organizar os seus discursos en termos de luz anteposta á escuridade.
Detrás desta dicotomía luz/escuridade está probablemente a gran forza residual do pensamento dualista cristiano/idealista/racionalista. E, como motor principal desta organización do pensamento simbólico, que da máis valor a un dos dous hemisferios que conforman a realidade, está a estrutura patriarcal. Os homes viven “fora” (na ágora) e as mulleres dentro (no xineceo) , os homes son racionais e as mulleres emocionais, os homes son mentais a mulleres corporais, o falo é luminoso e a matriz é escura etc...
Compre buscar máis a fondo nas ensinanzas ocultistas e nos saberes ancestrais para atoparnos con discursos menos maniqueístas e cun universo simbólico capaz de abrazar a escuridade como unha valiosa e necesaria parte do gran xogo da vida. Xa que a maxia, o chamanismo o tantra, a bruxería e en xeral todas as espiritualidades agrarias e pagás de todos os tempos e lugares están ligadas profundamente á natureza e aos ciclos vitais e non esqueceron aínda o valor da noite e dos soños, da putrefacción e a morte, das covas, as matrices, os labirintos e moitos outros símbolos circulares...